صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه يزد:

قانون براي همه محترم است اما عده‌اي به زبان آن را محترم مي‌شمارند در حالي‌كه اگر قانون براي آنها محترم است، چرا در برابر آن سر تعظيم فرود نمي‌آورند


امام جمعه يزد با تاكيد بر اهميت قانون‌گرايي گفت: طيف‌ها و گروه‌ها مختلف بايد در مقابل قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران سر تعظيم فرود آورند.

به گزارش فارس از يزد، حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه اظهار داشت: مهم‌ترين موضوع در دنياي اسلام حفظ وحدت اسلامي و پرهيز از افتادن در دام بيگانگان است.

وي افزود: همين وحدت و پيروي از امام بود كه سبب پيروزي انقلاب اسلامي ايران شد و با آمدن ولايت‌فقيه و رفتن شاه ظالم، انقلاب به پيروزي رسيد.

صدوقي با اشاره به تاكيد امام راحل به اصل ولايت‌فقيه عنوان كرد: وجود همين ولايت‌فقيه بود كه انقلاب توانست با تبعيت از آن از توطئه‌هاي بس خطرناك آن سالم عبور كند.

وي بيان داشت: البته اين عبور، كار ساده‌اي نبود و شهداي بسياري از جمله شهيد بهشتي، مطهري، مفتح، باهنر، رجايي، شهداي محراب و ... را بر جاي گذاشت.

صدوقي همچنين با اشاره به ترورهاي انجام شده از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون بيان داشت: دانشمندان ما در علوم هسته‌اي ناجوانمردانه شهيد شدند اما اين سؤال مطرح است كه آيا دشمن با شخص اينها دشمني داشت يا با هدفي كه آنها دنبال مي‌كردند.

وي افزود: هدف آنها پاسداري از انقلاب، نظام جمهوري اسلامي، قانون اساسي و اصل ولايت‌فقيه و جايگاه ولي‌فقيه بود.

صدوقي با اشاره به فرا رسيدن هفته وحدت عنوان كرد: تا در آستانه هفته وحدت قرار مي‌گيريم، دشمنان توطئه‌آفريني را آغاز مي‌كنند و دلشان از سنگ مي‌شوند.

وي با گراميداشت اين ايام تاكيد كرد: هرچه خواستم به امام زمان تبريك بگويم در حالي‌كه به نايب او حرمت‌شكني شده است، نتوانستم زيرا چگونه بايد اين ايام را تبريك بگوييم در حالي‌كه لبخند از لبان شما برداشته شده و در حالي‌كه نسبت به نظام، قانون اساسي، ولايت‌فقيه و ... حرمت‌شكني شده است.

صدوقي تاكيد كرد: قانون براي همه محترم است اما عده‌اي به زبان آن را محترم مي‌شمارند در حالي‌كه اگر قانون براي آنها محترم است، چرا در برابر آن سر تعظيم فرود نمي‌آورند.

وي افزود: براي حمايت از مردم مصر و تونس همه مردم در راهپيمايي 22 بهمن شركت كردند و در اين راهپيمايي عظيم با ولايت و رهبري عهد دوباره بستند و عليه حسني مبارك شعار دادند و مردم مصر و تونس را حمايت كردند.

صدوقي ادامه داد: اينكه با وجود اين همبستگي، عده‌اي در روز ديگري تجمع كردند و حمايت از مصر و تونس را بهانه كردند، جاي سوال دارد زيرا اين حركت سبب دوگانگي و خدشه‌دار شدن وحدت و يكپارچگي مردم است.

وي با اشاره به درخواست افراد راهپيمايي‌ كننده در 25 بهمن از وزارت كشور براي صدور مجوز راهپيمايي گفت: وزارت كشور با قدرت تشخيص خود اين درخواست براي راهپيمايي را رد كرد.

صدوقي ادامه داد: اگر شما به قانون احترام مي‌گذاشتيد، اعلام مي‌كرديد كه قانون و نظام مورد تاييد ما، اين درخواست را رد كرده بنابراين تمام برنامه‌هاي راهپيمايي لغو مي‌شد نه اينكه به اين صورت دهان كجي به نظام و قانون كنيد و دو شهيد برجاي بگذاريد و اموال عمومي را تخريب كنيد.

به گزارش خبرگزاري فارس مردم يزد در بين خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با توجه به مواضع غيرشفاف حجت‌الاسلام صدوقي در مقابل سران فتنه با سر دادن شعار «صدوقي صدوقي برائت از فتنه‌گر« خواستار اعلام مواضع شفاف امام جمعه شهر خود شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا